torsdag 14 juli 2011

Årets Jägersro


En av årets höjdpunkter på Donsö är familjemästerskapen i Jägersro. Idag, på Viktoriadagen, strilade regnet på rutor och tak, men inne var det "fram med spelbordet!". Ovan ser vi Rigoletto gå i mål före Figaro och Isolde.


Några kommentarer från de tävlande

Lars Davidsson (57) är glad men lite missnöjd:
- Jag borde anmält min fyraåring Sten Nilsson till derbyt...
- Jag kom sist, men det gör inget...

Karin Davidsson (trädgårdsodlare) är bara nöjd:
- Jag vann! Min taktik att gå ut lugnt, låna så lite som möjligt och sedan lägga så mycket som möjligt på aktier var lyckosam.
- Lyckosam får man nog säga att jag var i loppen också. I finalen gick det min väg!

Aron Davidsson (fritidsmålare) lever fortfarande i tron att den strategi han utarbetade före loppen egentligen inte var behäftad med några svagheter - han borde vunnit:
- Hade jag bara vunnit alla lopp, fått utdelning på satsade pengar med 20 gånger så skulle jag snart ägt alla aktier i totsyndikatet - och vara oslagbar!
- Tyvärr var galoppkorten emot mig...
- Jag hade starka finanser hela spelet och borde vunnit (om jag inte varit fullt så konsekvent med att satsa på gult!).

Stina Davidsson (bensinstationsexpedit) är glad trots "förhälftningen":
- Det har som alltid varit trevligt att spela Jägersro.
- Jag är nöjd med allt - utom den förhatliga förhälftningen!


Post scriptum
Jägersro består av tio lopp med höjdpunkten "endast för urusla kusar". Man kan handla med hästar, aktier och bolag. Som brukigt vinner den som har mest pengar när allt är över.

Några "kusar att minnas" är Caruso, Sweet Sue, Avalon och Castor - en stark kvartett!

Inga kommentarer: